De 2e Giorgios-kalender werd een nog steviger knaller dan de vorige. De alleszeggende foto's, waarop 3 intense vrienden uit het Antwerpse de hoofdrol vertolken in 12 spicy scènes, geïnspireerd op de cultgroep The Village People, sieren de muur bij maar liefst 1.000 bewonderaars. En : sold out.
'Uit hartelijke dankbaarheid omdat we z'n statige Sint-Andrieskerk als decor mochten gebruiken voor de scène van december, zijn we pastoor Rudi ook echt gaan assisteren als misdienaars tijdens een viering. Een 'goddelijke ervaring'.
Goede doel : €15.000 voor Olivia Fund
Het goede doel bleef ook voor deze editie het Olivia Fund uit Herentals. 'Dat is het levenswerk van Ilse De Reze', zegt Louis Dellafaille, zowat de protagonist van de stoere sexy Giorgios-binken.
'Deze bekende raadsvrouw uit Herentals verloor 20 jaar geleden haar eigen dochtertje Olivia aan een hersenstamtumor. Sindsdien zet ze zich met een heel tof team in om andere ouders dat leed te besparen door geld te pompen in wetenschappelijk onderzoek in o.a. KU Leuven, UAntwerpen en UGent.
Ilse en haar echtgenoot Eddy Hendrickx zijn ontzettend dankbaar met de cheque €15.000 besluit Louis.
Dat de opbrengst van de Giorgios-kalender 2022 ruim het dubbele bedraagt van die van 2021, is zeker te danken aan de naamsbekendheid, de extra oplage van 1.000 exemplaren en toch ook een efficiënter productieproces.
'Of er nog een 3e editie komt? We leggen ondertussen contacten en we zien wel. Dit succesvol Olivia Fund moeten we blijven steunen, zeker weten', besluit sympathieke Louis.
Eddy Hendrickx : 'Dankbaarheid voor deze topgasten'
'We zijn deze topgasten van Giorgios & hun team heel dankbaar voor hun knappe kalendercreatie en hun inzet voor het Olivia Fund', onderstreept Eddy Hendrickx. 'Dit bedrag zetten we meteen in voor de verdere strijd tegen kinderkanker, het wetenschappelijk onderzoek en de uitbouw van immunotherapie.' Foto's : credits Giorgios.
Special thanks to:
Dellafaille, Cleaning Support, Les Trois Jardins, Gipsy Horses, The BRICK and The Flyinggroup.